کافه ستارهها
تاریخ انتشار: ۸ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۹۰۹۶۵
این روزها برای برخی کافهداری متکی بر اصل شهرت است؛ شهرتی که میتواند برآمده از درخشش افراد در دنیای سلبریتیها یا یک ایده خاص باشد. دیگر پیدا کردن کافه خاص یا مشهور کار سختی نیست با یک جستوجو کوتاه در میان شهرهای مختلف میتوانید فهرستی از کافههایی که با نام بازیگران، ورزشکاران و دیگر سلبریتیها گره خورده، تهیه کنید و برای نوشیدن چای در جوار چهرههای مشهور راهی کافه شوید.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
یک اصل نانوشته در دنیای سلبریتیها وجود دارد، وقتی پولی بهدست آوردید چه کاری بهتر از ایجاد یک پاتوق پردرآمد. این اصل نانوشته سالهاست که پایش را به زندگی حرفهای بازیگران، خوانندگان و ورزشکاران باز کرده است، برخی در ایجاد کافه و پاتوق برای اطرافیان و طرفداران بختشان بلند بود اما برخی چند صباحی از کارشان نگذشته، عطای کافهداری را به لقایش بخشیدند و بهکار حرفهای خود بازگشتند. بهاره رهنما، سیدجواد رضویان، مجید مظفری و... بازیگرهایی هستند که به شیوههای مختلف مدیریت یک کافه را برعهده گرفتند و شهرتشان موجب رونق درآمد کافههایشان شد.
شهاب حسینی جز آن دسته از مردان بازیگری است که علاوه بر محبوبیتش در عالم بازیگری، توانست با ایجاد کافه هنر در لواسان مسیر جدیدی را تجربه کند. این کافه ابتدا با همراهی همسر شهاب حسینی مدیریت میشد، اما از سال۹۶ رامین ناصرنصیر نیز به لیست مدیران کافه هنر اضافه شد تا این کافه مطابق میل آقای بازیگر و با برنامههای فرهنگی و هنری اداره شود. البته شهاب حسینی تنها بازیگر کافهدار در لواسان نیست، چرا که امین حیایی و همسرش -نیلوفر خوشخلق- بعد از مهاجرت از تهران و سکونت در لواسان، کافهای به نام وانیل در این شهر افتتاح کردند.
حیایی و خوشخلق تنها زوجی نبودند که در کنار فعالیتهای سینماییشان، نیمنگاهی به کافهداری داشتند. لیلا حاتمی در کنارش همسرش- علی مصفا- در سینما جمهوری که میراث به جای مانده از پدرش علی حاتمی بود، کافه آنتراکت را برپا کردند اما با آتش گرفتن سینما جمهوری در سال۸۷ این کافه به نقطه پایان رسید.
ترانه علیدوستی که بهدلیل بازی در سریال شهرزاد به تعداد طرفدارانش افزوده شد، پس از بسته شدن پرونده این سریال در سینمای خانگی، برای مدتی از سینما فاصله گرفته است. علیدوستی بیشتر زمان خود را صرف ساخت کافهای در حوالی باغفردوس کرده است تا نامش در لیست سلبریتیهای کافهدار ثبت شود.
اشکان خطیبی هم جز بازیگرانی بود که افتتاح کافه رستورانش سر و صدای بسیاری بهپا کرد اما بعد از مدتی از کافهداری دست کشید. آنطور که خود خطیبی به سایت هنرآنلاین توضیح داده بود بهدلیل مشکلات کافهداری از این فضای کاری فاصله گرفت؛ «جنس کاری من از جنس دیگری است و دنیایی فراتر از دنیای کافیشاپ و رستوران را در سر دارم. بهخصوص کسانی که در دنیای اقتصاد حضور دارند، دنیای هنر برای آنها قابل درک نیست. »
کافهای بر پایه فعالیتهای هنری، هدفی بود که باعث شد صابر ابر هم تن به تجربه کافهداری بدهد. برای ورود به کافه این/ جا باید حق اشتراک ماهانه پرداخت کنید تا جواز ورود به کافه صادر شود. کلاسهای آموزش عکاسی، نویسندگی، تئاتر و... بخش اعظم فعالیتهای کافه صابر ابر را دربرمیگیرد.
همایون غنیزاده که در عالم هنر با تئاترهایی همچون میسیسیپی نشسته میمیرد، کالیگولا و فیلم سینمایی مسخره باز شناخته میشود، سالهاست در دنیای کافهدارها هم با کافه گودو وجههای برای خودش ساخته است تا در کنار کارگردانی سینما و تئاتر از طریق کافهداری نیز درآمدی کسب کند.
مسعود فراستی هم جز علاقهمندان به مدیریت کافه بود. او که بهعنوان یک چهره منتقد سینما شهرت یافته است، کافه راندوو را در مهرشهر کرج ایجاد کرد تا از قافله کافهدارهای دنیای سینما عقب نماند.
البته کافهداری تنها محدود به نقشآفرینان دنیای هنر و سینما نیست، رد این علاقه را میتوان در دنیا فوتبال هم مشاهده کرد. مهدی طارمی ازجمله فوتبالیستهایی است که در ۲سال پیش تصمیم گرفت تا کافه فوتبال در بوشهر و برای همشهریهایش افتتاح کند.
کد خبر 449722 برچسبها اشتغالمنبع: همشهری آنلاین
کلیدواژه: اشتغال
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۹۰۹۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
نمایشهای بدون سلبریتی شگفتانگیز هستند/ تئاتر باید تماشاگر را به چالش بکشد
به گزارش خبرنگار فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، نمایش «اسب قاتلین» از ۱۹ فروردین تا ۳۱ اردیبهشت ساعت ۱۹ در سالن استاد سمندریان تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه است. فرزاد پریدار، این روزها در نمایش «اسب قاتلین» نقش کشیش یا مانوس را بازی میکند.
پریدار درباره تجربه حضورش در «اسب قاتلین» به خبرنگار آنا گفت: در نسخه اصلی نمایشنامه؛ کشیشی به نام مانوس به واسطه طمع، خودش را به شیطان میفروشد. ولی در اجرای ما به صلاحدید کارگردان، مانوس در واقع فردی کلاهبردار است که خود را به جای کشیش جا زده است و این کار من را به عنوان بازیگر دچار چالش میکند، چون درواقع باید دو نقش بازی کنم، ولی وجه تمایر نقش من نسبت به بقیه نقشها این است که یک تیپ را بازی میکنم و از آنجایی که من ذاتاً بازیگر تیپیکال هستم این نقش برایم جذاب است.
او ادامه داد: تماشاگر در نمایش «اسب قاتلین» با اعجاز نور، صدا و قابهای زیبایی روبرو میشود. وجه تمایز نمایش «اسب قاتلین» نسبت به نمایشهای دیگر تغییر صحنه است، صحنهها خیلی سریع و در تاریکی مطلق از این رو به آن رو میشوند و واقعا چیزی شبیه شعبده بازی اتفاق میافتد.
پریدار به اهمیت نور در این نمایش اشاره کرد و گفت: محمد هاشم زاده کارگردانی است که کار با نور را خیلی خوب میفهمد و در این نمایش هم به بهترین شکل از نوراستفاده کرده و در واقع نور جزئی از بازی و بازیگرهای اصلی این نمایش است.
او با اشاره به اینکه نمایش «اسب قاتلین» روایت خطی ندارد توضیح داد: همین موضوع باعث میشود تماشاگر وقتی به خانه میرود هم ذهنش درگیر این نمایش میماند، پازلها را کنار هم میچیند و از کشفهای جدیدش لذت میبرد. این به چالش کشیدن فکر تماشاگر به نظر من بسیار جالب است و خیلی از مخاطبان به ما گفتند یا برایمان نوشتهاند که این نمایش را باید چند بار دید.
این هنرمند شیرازی اجرا در تهران را برای کسانی که از استانها و شهرستانهای دیگر میآیند رویدادی بزرگ ارزیابی کرد و افزود: به هر حال تهران پایتخت است و هنرمندان بهتر دیده میشوند. مخاطبینی که در پایتخت تئاتر میبینند حرفهایتر هستند، چون تئاترهای مختلف ازشهرهای ایران و حتی خارج از کشور دیده اند و برای بازیگر اجرا در مقابل مخاطبی که تئاتر را میشناسد خیلی ارزشمند است و باعث میشود که بیشتر تلاش کند و در نتیجه اجرای با کیفیت تری ارائه کند.
پریدار افزود: هیچ سلبریتی نداریم، ولی نمایش اسب قاتلین در چهل و یکمین جشنواره تئاتر فجر بیشتر جوایز را کسب کرد. متاسفانه بعضی اوقات، فقط حضور سلبریتی برای مخاطبین اهمیت دارد و خیلیها به تماشای آثاری که چهرههای شناخته شده ندارد نمیروند، درحالی که حضور یک بازیگر سرشناس سینما و تلویزیون و تئاتر؛ به تنهایی تضمین خوب بودن آن اثر نیست و همچنین ممکن است تماشای نمایشی که هیچ چهرهای ندارد، تماشاگر را شگفت زده کند.
این بازیگر، حضور هنرمندان شهرهای دیگر در تهران را در ارتقا سطح تئاتر کشور بسیار موثر دانست و گفت: در تهران سطح رقابت از سایر استانها بالاتر است و وقتی هنرمندان شهرهای دیگر برای اجرا به تهران میآیند سعی میکنند به بهترین خودشان تبدیل شوند و این انگیزهای است که بازیگر، تلاش کند از لحاظ تجربه اجرا ومطالعه و سواد کاری؛ سطح خود را ارتقا بدهد و از مسئولین و دستاندرکاران حوزه نمایش درخواست میکنم از پتانسیل شهرستانها بیشتر استفاده کنند.
انتهای پیام/